PROF. MART KULLI HINNANG

-----Original Message-----
From: Madis Veskimägi [mailto:terkes@hot.ee]
Sent: Thursday, August 04, 2005 7:51 AM
To: Mart Kull

 
          Tere Mart
Tänud eelmise konsultatsiooni eest !
Kas alustame uut hooaega ??
Mul selline plaan. Oleme ju nõnda patsiente konsulteerinud pea 2 aastat. Ja kogunenud on päris kenake hulk materjali mida saaks üldistada, analüüsida. Täpsemalt 89 lugu. Oktoobris leiab aset Balti perearstide konverents Lätis, teemaks " Demand and supply in primary care". Siin on selle link. http://www.lgaa.lv/
Plaaningi teha kokkuvõtte selleks ürituseks, teeside tähtaeg on 15.08. Vaatlen lähemalt meilikonsultatsioone ORL, trauma, ortopeedia ja reumatoloogia erialadel. Siit siis see 89 lugu.
Nüüd küsin Sinu hinnangut, rahulolu toimuvaga, kuidas ühildub virtuaalne ja reaalne patsient, so patsient ekraanil oma looga ja patsient tegelikul vastuvõtul. Kui palju võtab aega materjaliga tutvumine ja hinnangu andmine. Kas teed seda puhta südamega või jääb midagi hinge kripeldama. Oluline on ka vastutus. Kuidas seda jagada ?
Nõndaks. Sellised plaanid.
Tervitustega, Madis
 
 
Tere,
Rõõm on minu hinges, et selline initsiatiiv Sinu algatusel elujõu sai. Põhimõtteliselt toimub kogu minu diagnostiline tegevus tavavastuvõtul patsiendi nägemisest, häälikute kõla muutuste analüüsist, järgnevalt röntgenpildi analüüsist ning patsiendi vaatlusest, mis omab küll põhiliselt kinnituslikku ja patsienti rahuldavat iseloomu. Sest, tavainimese jaoks ei ole ju rö- pilt ega kõne muutused arusaadavad. Seega, meievaheline koostöö on minule täiesti piisav diagnostiliseks tegevuseks, seda enam, et Sinult saab ka muid tähtsaid kliinilisi andmeid, näiteks analüüsid ja saadud ravimite nimekiri. Tavainimene vastuvõtule tulles puterdab nendele küsimustele tavaliselt, et kas ei tea, pole kaasas, et niisugused värvilt ja kujult tabletid. On ju neile meditsiinilised terminid ja muu samahea kui mittelineaarne füüsika. Sinu kui hea koolituse, varustuse ja patsienti haigena aga mitte kliendina võttes, arvan arvamuste ühilduvuse protsendiks kuni 95. Materjaliga tutvumine ja otsuse vastuvõtmine võtab aega mitte rohkem kui 1 minut. Hinnangu andmine trükkimise vormis on kõige aeganõudvam protseduur - kuni 4 min. Suureks asjaks oleks kui saaks juurutada suulis-kõnelise vastamise võrmi, ehk häälelise e-maili, siis oleks konsultandile kogu koormus patsiendi kohta mitte rohkem kui 1,5 minutit ja perearst sakks kuulata konsultandi arvamust millal tahes. Vot see oleks vast effektiivsus ja süda ei jääks mingilgi määral rohkem kripeldama kui tavalisel konsultatsioonil. Vastutavad kõik osalevad  lülid, ka patsient ise, et annaks õiget informatsiooni. Kirurgiliste juhtude puhul lisandub muidugi tugevaima lülina kirurg, kes patsienti opereerib.
Rakendamata on veel konsultatsiooni fikseerimine ravisüsteemis ja selle tasustamine. Aga jätkame ja ka selle viimase asja saaks vist korda kui saadetud andmetes oleks patsiendi isikukood.
Tervitades,
Mart


Tõstamaa Tervisekeskus | Nooruse 1 | telefon 44 71 940 | reg. nr. 10274684