VITAMIINID-MINERAALID

VITAMIINIDE JA MINERAALAINETE JUHT

 

Vitamiin, mineraal Soovitatav päeva annus

Omadused

Ohutu piir Kasutamissoovitus
Vitamiin A 800 µg Kaitseb nahka ja rakumembraane. Vajalik nägemise tervishoiuks, eriti öösel. Vajalik luude arenguks ja kasvuks. 2300 µg Lapsed, teismelised, suitsetajad.
Vitamiin D 5 µg Aitab omastada kaltsiumi ja fosforit tugevdamaks luid ja hambaid. 10 µg Taime- ja pooltaimetoitlased, tubased inimesed.
Beeta- karoteen n/a Antioksüdant, mis neutraliseerib vabu radikaale, mis võivad kah- justada rakke ja kudesid. Võib kehas muunduda A vitamiiniks. 20 mg Lapsed, teismelised.
Vitamiin E 10 mg Kaitsev antioksüdantne vitamiin, neutraliseerib vabu radikaale. 800 mg Rasestumisvastaste pillide, hormoonpreparaatide tarbijad.
Vitamiin B2 1,6 mg Muundab valgud, rasvad ja süsivesikud energiaks.Vajalik nahale ja silmadele. 200 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, alkoholi tarbijad ja suitsetajad.
Vitamiin B6 2 mg Oluline valkude ainevahetuses, närvisüsteemi, naha, lihaste ja vere tervishoius 100 mg Paljud naised eelistavad seda tarbida menstruatsiooni ajal.
Vitamiin B3 18 mg Osaleb energia vabastamisel rakkudes ja kudedes. 450 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, vanemaealised, füüsilise või emotsionaalse stressi ajal.
Vitamiin B1 1,4 mg Vajalik süsivesikute energia vabastamiseks ja närvisüsteemi tervishoiuks 100 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, vanemaealised, alkoholi tarbijad ja suitsetajad.
Foolhape 200 µg Oluline rakkude, eriti punaste vereliblede kasvul ja taastootmisel 400 µg Rasedad, raseduse planeerijad.
Vitamiin B12 1 µg Vajalik punaste vereliblede tootmisel ja närvide kaitseks 3000 µg Rasedad ja rinnaga toitjad, taime- ja pooltaimetoitlased, vanemaealised.
Biotiin 150 µg Seotud süsivesikute, valkude ja rasvade metabolismiga. Vajalik juuste ja naha tervishoiuks. 2500 µg Antibiootikute tarbijad võivad vajada täiendavat biotiini.
Pantoteen- hape 6 mg Oluline toiduenergia vabastamisel, kasvuprotsessides ja antikehade moodustamisel 1000 mg Stressi ja vigastuste korral.
Vitamiin C 60 mg Antioksüdant, mis aitab valgetel verelibledel võidelda infektsiooniga.Vajalik naha tervishoiuks ja soodustab raua imendumist mit teloomsetest ainetest. 2000 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, vanemaealised, haigustest taastujad, alkoholi tarbijad ja suitsetajad.
Kaltsium 800 mg Tugevate ja tervete luude ja hammaste tervishoiuks, närvide ja li haste toimimiseks. 1500 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, kasvueas lapsed, vanemaealised, post-menopausis naised, kõhnujad, taimetoitlased, lamajad.
Fosfor 800 mg Vajalik tugeva luustiku jaoks, ATP komponent - lihaskoe energia vahetu allikas. 1500 mg Rasedad ja rinnaga toitjad, kasvavad lapsed, vanemaealised.
Magneesium 300 mg Oluline luukoele.Keskse tähtsusega energia vabastamisel ning närvide ja lihaste toimimisel. Oluline südame ja veresoonkonna tervishoiuks. 300 mg Kehv toit ja jook võib tingida suurenenud magneesiumivajaduse. Ravimite nagu antibiootikumide ja diureetikumide tarbijail võib olla suurenenud vajadus.
Jood 150 µg Vajalik kilpnäärmehormooni tootmiseks, mis reguleerib metabolismi taset. 500 µg Kasvavad lapsed, tavaliselt vajalik ainult meditsiiniliste näidustuste korral.
Raud 14 mg Osaleb hapniku transportimisel kehas hemoglobiini koostises. 15 mg Naised fertiilses eas, taimetoitlased ja pooltaimetoitlased.
Tsink 15 mg Vajalik immuunsüsteemi tervishoiuks, kudede tervendamisel ja maitse- ning lõhnatundlikkuse parandamisel. 15 mg Vanemaealised, puuduliku või piiratud toitumise korral.


Tõstamaa Tervisekeskus | Nooruse 1 | telefon 44 71 940 | reg. nr. 10274684